اطلاعیه

کارآموزی فروش خودرو در شرکت ایران خودرو دیزل

کد محصول KME20

تعداد صفحات: ۱۰۰ صفحه فایل WORD

قیمت: ۱۵۰۰۰ تومان

فهرست مطالب
پیشگفتار ۱
مقدمه ۳
فصل اول: ۶
معرفی سازمان ۷
موقعیت جغرافیایی سازمان ۸
تاریخچه ۸
ماموریت ۸
شرکت های زیرمجموعه ۱۱
مواد اولیه ۱۲
معرفی سیستم مورد کارآموزی ۱۴
تعریف واژه های خاص ۲۰
محصولات شرکت با مشخصات ۲۱
فصل دوم: شیوه های تجزیه و تحلیل ۲۳
بخش اول- مفاهیم سیستم ۲۴
فهرست مطالب
تعریف سیستم ۲۴
اجزای سیستم ۲۵
انواع سیستم ۳۲
بخش دوم- رویکرد سیستمی به عنوان روش تجزیه و تحلیل ۳۳
رویکرد سیستمی و تجزیه و تحلیل ۳۴
رویکرد سیستم و ترکیب ۳۵
ورش کلی حل مسئله در رویکرد سیستمی ۳۵
روش تجزیه و تحلیل رویکرد سیستمی ۳۸
نقش تحلیل گر در فرآیند تجزیه و تحلیل ۳۹
بخش سوم- مروری کلی بر روشهای سنتی تجزیه و تحلیل ۴۰
چرخه تکاملی سیستم ۴۱
چرخه تکاملی و روش های تجزیه و تحلیل ۴۱
چرخه تکاملی سنتی (تجزیه و تحلیل سنتی) ۴۲
چرخه تکاملی سنتی و نارساییهای آن ۴۴
فهرست مطالب
بخش چهارم- مروری کلی بر روشهای ساخت یافته تجزیه و تحلیل ۴۵
چرخه تکاملی ساخت یافته (تجزیه و تحلیل ساخته یافته) ۴۵
متدولوژی ساخت یافته ۴۵
ابزار ساخت یافته تجزیه و تحلیل ۴۶
چرخه تکاملی ساخت یافته و مزایای آن نسبت به چرخه تکاملی سنتی ۵۱
بخش پنجم: تکنیکها و روش های عمومی مورد استفاده در تجزیه و تحلیل ۵۲
سیاستها و روش های جمع آوری اطلاعات ۵۲
انواع روشهای جمع آوری اطلاعات ۵۳
فصل سوم: ۷۶
مروری بر فرآیند فروش ایران خودرو دیزل ۷۷
بخش های تشکیل دهند فروش ۸۱
قسمت تکمیل مالی / ودیعه ۸۱
قسمت دریافت حواله و مسد ۸۷
صدور سند و حواله ۹۰
فهرست مطالب
بخش تغییر (نام / تیپ/ شریک) ۹۱
قسمت دبیرخانه ۹۴
قسمت کامپیوتر و بایگانی ۹۵
امور مالی ۹۷
فصل چهارم: ۹۹
مشکلات ۱۰۰
پیشنهادات ۱۰۰
پیشگفتار:
دنیای امروز با سرعتی ماورای تصور به سوی مدرنیسم صنعتی در حال پیشروی است. که آهنگ این حرکت پرشتاب آن قدر سریع است که نمی توان برای آن حد و مرزی قائل شد. انسان و صنعت جز لاینفک دنیای فردا خواهند بود. صنعتی شدن با هر آهنگ که صورت گیرد نیاز به بهبود و اصلاح با هماهنگی سایر ارکان این جامعه خواهد داشت. چه بسا، زیان پیشرفت ناهماهنگ با دیگر اعضاء بسیار بیشتر از بهره آن خواهد بود. هر حرکتی درهر جهتی و به سوی هر هدفی که باشد بدون برنامه ریزی و مدیریت صحیح ممکن نخواهد بود. امروزه حرکت به تنهایی ایده آل هیچ نوع جامعه ای نیست بلکه حرکت هماهنگ و برنامه ریزی شده است که در عین پویایی، نویدی برای پیشرفتهای آینده، تاکتیکی، تکنولوژی و غیره خواهد بود.
بی شک صنعت کشور ما نیز از جنبه های فزاینده صنعتی مستثنی نخواهد بود و برماست که ضمن هماهنگی با این جنبش استراتژیک قبل از آغاز هر مرحله ای پایه های مدیریت صنعتی کشور را در جهت رشد و تعالی صنایع مختلف مستحکم سازیم و از این مسیر نوین به برنامه ریزی خرد و کلان صنعت و در نهایت صنعتی امروز و فردا بیندیشیم.
این نوشتار هر چند کوششی است ابتدای و در سطحی بسیار کوچک و لیکن مقدمه ایست در گسترده وسیع صنعت این مرز و بوم که امید می رود این تلاش کوچک مقبول خوانندگان محترم واقع شود و از سوی پویندگان و تلاشگران کشور در مسیر تعالی قرار گرفته و شاهد صنعتی پویا و مدیریتی کوشا در کشور عزیزمان باشیم. به امید آن روز.
مقدمه:
شرکتی که امروز با نام شناخته شده ایران خودرو دیزل در عرصه جاده های کشور و حتی در پهنه ترانزیت بین المللی، موجب غرور و افتخار ملی گردیده یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودروهای کار در خاورمیانه محسوب می‎شود که با بیش از ۴۰ سال سابقه درخشان تولید ، وظیفه ساخت انواع خودروهای سنگین را بر عهده دارد.
شرکت ایران خودرو دیزل ، تشکیلات سازمان یافته ای است که ابتدا با نام صنعتی خاور در سال ۱۳۳۸ با سرمایه اولیه ۲۶ میلیون ریال در کارگاه کوچکی تاسیس و با مونتاژ روزانه یک دستگاه اتومبیل، فعالیت خود را آ‎غاز کرد و در سال ۱۳۴۳ با توجه به گسترش تقاضا در بازار خودرو کشور به محل کنونی واقع در جنوب غربی تهران در محدوده ای به مساحت ۵۲۰ هزار مترمربع انتقال یافت و با احداث سالنهای مناسب، تجهیز خطوط تولید، جذب و آموزش نیروهای کارآمد و ارتقا کیفیت محصولات موفق به افزایش تولید و ساخت تیپهای متنوع کامیون گردید.
شرایط بازار رقابتی و لزوم توجه روز افزون به تغییرات تکنولوژی و تحولات سریع ناشی از آن در صنعت حمل و نقل از یک سو و نیاز به تولید نسلهای پیشرفته انواع خودروهای کار از سوی دیگر و همچنین توجه به ضرورت ارتقاء نظام مدیریت کیفیت و تولید قابل قبول سازمانهای استاندارد جهانی برای ورود به ناوگان حمل و نقل بین المللی و بازارهای فروش خارج از کشور، این ضرورت مسلم را ایجاب کرد تا تغییرات بنیادین در سازماندهی و ماهیت شرکت به تناسب اهداف پیش بینی شده پی ریزی شود.
درسال ۱۳۷۸ شرکت ایران خودرو با خرید سهام عمده گروه صنعتی خاور و الحاق خط تولید اتوبوس و مینی بوس شرکت ایران خودرو دیزل را تاسیس کرد و ایران خودرو دیزل با طراحی و اجرای پروژه عظیم ساخت و تاسیسات و راه اندازی خط تولید اتوبوس برضرورت توسعه صحه گذاشته و حیات حرفه ای نوینی را پیش روی این صنعت قرار داد تا پس از این ایران خودرو دیزل بعنوان قویترین قطب صنعت خودروسازی و نقطه عطف تولید و ارائه خدمات خودروسنگین در حیطه صنعت حمل و نقل بار و مسافر در داخل و خارج از کشور باشد.
شرکت ایران خودرو دیزل به موازات بازسازی و بهینه سازی محیط درون سازمانی تلاش نمود تا با تقویت و گسترش شرکتهای اقماری تحت پوشش نظیر:
شرکت گواه، طراحی و مهندسی خودروهای سنگین، موتورسازی، تاپ سرویس چرخشگر و تولید قطعات خاور توسعه زیربنایی تحقیقات خودرو ، شرایط مطلوبی را برای افقهای آینده خود متبلور سازد.
این شرکت با انجام طرحهای توسعه و راه اندازی بزرگترین خط تولید اتوبوس در خاورمیانه و توان تولید سالانه ۵۵۰۰ دستگاه اتوبوس و ۱۵۰۰۰ دستگاه کامیون، مینی بوس و ون افتخار دارد تا بعنوان طلایه دار سازندگان خودروهای کار در کشور، با تولید محصولات کیفی مطابق با استانداردهای زیست محیطی بین المللی جلوه گاه غرور ملی جامعه قدرشناس ایران اسلامی در عرصه صنعت بوده و می رود تا با اجرای برنامه های راهبردی سهمی از بازار خودرو کار را در کشورهای هدف به خود اختصاص دهد. ایران خودرو دیزل در تحقق سیاست توسعه اقتصادی کشور در برنامه سوم با صدور تولیدات خود به کشور عربستان، مصر، اردن، امارات متحده عربی، کویت، ترکمنستان، لیبی، تاجیگستان و آفریقا گامهای اثربخشی برداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.