اطلاعیه

کارآموزی کامپیوتر شرکت داده پردازی

کد محصول KT50

تعداد صفحات: ۲۰ صحه فایل WORD

قیمت: ۳۰۰۰ تومان

دانلود فایل بلافاصله بعد از خرید

فهرست مطالب

«فصل اول»
۱- آشنایی با داده پردازی ایران (DPI)
۱-۱ تاریخچه سازمان
شرکت داده پردازی ایران، ابتدا در سال ۱۳۳۵ تحت عنوان شرکت آی بی ام ایران تأسیس شد. تأسیس این شرکت همگام با سیاست کلی شرکت آی بی ام جهانی برای فروش خدمات مربوط به ماشین های اداری در کشورهای خارجی بود.
بنابراین همان سیاست، این شرکت شعب خارجی خود را توسط کارکنان محلی اداره می نمود، که پس از دیدن آموزش های لازم، بکارگیری شدند. به همین دلیل، در سال ۱۳۵۷ شرکت آی بی ام ایران بیش از یکصد و هفتاد تن کارمند داشت که همگی بجز یکنفر ایرانی بودند.
شرکت آی بی ام رفته رفته گسترش یافت، تا جائیکه بنا بر آمار موجود در سال ۱۳۵۷ بیش از نود درصد از کامپیوترهای موجود در ایران و بخش مهمی از ماشین های اداری، نظیر دستگاههای فتوکپی و ماشین هیا تحریر از محل این شرکت تأمین شده بود.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور، شرکتهای خارجی کار خود را تعطیل و از کشور خارج گردیدند. و شورای عالی انفورماتیک زیر نظر سازمان برنامه و بودجه تشکیل گردید تا وضعیت شرکتهای کامپیوتری را سر و سامان بخشد و پیرو مصوبه شماره ۱۰۰۲۳۶ ۲۱/۸/۶۰ و مذاکراتی که با مسئولین IBM داشتند در بهمن ۱۳۶۰ شرکت IBM شعبه ایران رسماً فعالیت خود را در ایران تعطیل و کلیه دارائیها و دستگاههای خود را طبق قراردادی به مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران واگذار نمود. قرارداد واگذاری شرکت IBM به دولت جمهوری اسلامی در زمان وزارت آقای دکتر بانکی و در زمان تصدی آقای مهدی صمدانی آخرین مدیر عامل شرکت IBM ایران صورت گرفت.
از بهمن ۱۳۶۰ هیئت مدیره جدید از طرف آقای دکتر بانکی تعیین و شرکت بنام ۰مدیریت موقت IBM سابق) به مدیریت آقای ابوالفضل زندی بیدگلی اولین مدیر عامل شرکت پس از پیروزی انقلاب اسلامی مشغول به کار شد. گروهی از پرسنل قدیمی توسط هیئت مدیره جدید انتخاب گردید و مجموعاً با حدود یکصد نفر نیروی انسانی شرکت اداره گردید. شرکت داده پردازی ایران در تاریخ ۳/۴/۶۳ تحت شماره ۵۲۶۶۷ در اداره ثبت شرکتها در زمان تصدی آقای فصیحی مدیر عامل وقت به ثبت رسید و زیر نظر سازمان برنامه و بودجه فعالیت خود را ادامه و گسترش داد.
در تاریخ ۱/۴/۱۳۶۳ شرکتی با نام شرکت داده پردازی ایران ۰سهامی خاص) به ثبت رسید تا کلیه اموال و درائیهای شرکت «آی بی ام» را به تملک خود برآورد و عهده دار وظایف و مسئولیتهای آن گردد. در تاریخ ۱۱/۱۱/۷۸ بموجب تصمیم نمایندگان ویژه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران مالکیت دولت به تمامی ۷۰% سهام و دارائیهای شرکت به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار گردید.
۱-۲- بخشهای سازمانی و تشکیلات
ادارات زیرمجموعه شرکت معظم داده پردازی ایران شامل ۶ اداره زیر هستند:
۱- اداره کل ریزکامپیوتر و ماشینهای اداری
۲- اداره کل عملیات
۳- اداره کل شبکه های ارتباطی و اطلاع رسانی
۴- اداره توسعه ریزکامپیوتر
۵- اداره کل آموزش
۶- اداره کل نرم افزار
– اسامی مدیران عامل شرکت IBM از بدو تاسیس تا کنون
– ۱-۳- فعالیتها و خدمات شرکت
۱-۳-۱- اهداف شرکت
۱-۳-۲- فعالیتهای عمده
۱-۳-۳- موفقیت ها
۱-۳-۴- فعالتهای ادارات کلی DPI
۱-۳-۴-۱- اداره کل ریزکامپیوتر و ماشینهای اداری
تولید تجهیزات ریز کامپیوتر شامل:
۱-۳-۴-۲- اداره کل عملیات
۱-۳-۴-۳- اداره کل شبکه های ارتباطی و اطلاع رسانی
۱-۳-۵- مشتریان
«فصل دوم»
۲- ارزیابی بخشهای مختلف شرکت مرتبط با رشته کامپیوتر – نرم افزار
۲-۱- اداره نرم افزار
۲-۲- اداره توسعه ریزکامپیوتر و بخش تولید
«فصل سوم»
۳- آزمون آموخته ها
۳-۱- بررسی پروسه کاری شرکت
۳-۲- نمونه فرمهای مورد استفاده در شرکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.